Witajcie w spustoszonej Australii!
Dzień, w którym zdesperowany rząd Australii sprzedał większość pustynnego interioru megakorporacji Cerbero, okazał się początkiem końca. Na kontynencie powstały laboratoria, które mackami korytarzy oraz piecami reaktorów sięgnęły w głąb skorupy ziemskiej, a siły porządkowe firmy efektywnie zastąpiły zawodową armię i policję. Nad krajem rozpostarto parasol systemu antyrakietowego, który w założeniu miał chronić obywateli, lecz w praktyce służył obronie Cerbero przed potężnymi konkurentami.
Jednak gdy w kilku tajnych placówkach koncernu doszło do serii niewyjaśnionych eksplozji nuklearnych, cała misterna technologiczna konstrukcja, budowana latami przez Cerbero, rozsypała się niczym domek z kart – a wraz z nią przestała istnieć cywilizacja, jaką znaliśmy…
W Rycerzach Pustkowi 2-4 graczy wciela się w bohaterów postapokaliptycznego świata – wędrowców, którzy przemierzają bezdroża zniszczonej wojną i katastrofami ekologicznymi Australii, próbując przetrwać w nowym, niebezpiecznym świecie. Każdy gracz zdobywa Reputację poprzez wykonywanie zleceń, a także stawianie czoła śmiercionośnym wrogom i zdradliwej pogodzie, by wypełnić jedną z 5 zróżnicowanych misji stanowiących oś fabularną gry i odnieść ostateczne zwycięstwo.
Wraz z przyjaciółmi wybierz jedną z 13 postaci, zatankuj pojazd, przygotuj broń i ruszaj na pustkowia, by przeżyć najniebezpieczniejszą przygodę swojego życia. Zarządzaj stale wyczerpującymi się zasobami, eksploruj zmieniającą się planszę, wymieniaj się zdobycznym sprzętem i ścieraj z dziwacznymi mieszkańcami Australii oraz z własną słabością, aby zasłużyć na miano prawdziwego rycerza pustkowi!
Liczba graczy: 2-4 Wiek: 16+ Czas gry: 90-180 min.
Zawartość pudełka
Instrukcja
Książka misji
Plansza złożona z heksagonalnych kafelków:
- 1 kafelek centralny planszy (5-heksowy)
- 32 kafelki planszy (1-heksowe)
1 kafelek misji (1-heksowy)
6 części ramki
13 arkuszy rycerzy
13 znaczników rycerzy
2 znaczniki zakał pustkowi
4 panele graczy w 4 kolorach (bursztynowy, czerwony, niebieski, żółty), na które składają się:
- 4 wskaźniki paliwa w pasujących kolorach
- 4 wskaźniki radiacji w pasujących kolorach
- 8 plastikowych łączników
8 znaczników amunicji w 4 kolorach (bursztynowy, czerwony, niebieski, żółty)
8 znaczników zdrowia w 4 kolorach (bursztynowy, czerwony, niebieski, żółty)
1 arkusz pomocy
117 innych żetonów i znaczników, w tym:
- 20 znaczników graczy po 5 w 4 kolorach (bursztynowy, czerwony, niebieski, żółty), w tym 4 znaczniki Reputacji
- 1 znacznik Padliniarza
- 1 znacznik pierwszego gracza
- 1 znacznik rundy
- 1 znacznik przewagi
- 1 znacznik zasięgu
- 16 znaczników uniwersalnych
- 6 żetonów straty zdrowia (3 o wartości -1/-2, 2 o wartości -1/-3, 1 o wartości -1/-5)
- 4 żetony premii (dodanie/odjęcie kości)
- 14 żetonów trasy
- 14 żetonów radiacji/skażenia
- 14 żetonów zagrożenia/utrudnienia ruchu
- 6 żetonów uszkodzenia pojazdu
- 6 żetonów zleceń po 2 w 3 kolorach (fioletowy, pomarańczowy, zielony)
- 3 żetony specjalne (piguły, reset, wybuch)
- 2 duże znaczniki misji
- 6 małych znaczników misji
- 1 znacznik dominacji w misji
110 dużych kart, w tym:
- 44 karty pustkowi
- 27 kart zleceń
- 10 kart walki po 5 w 2 taliach (czerwona, niebieska)
- 3 karty zasięgu
- 26 kart farta
110 małych kart, w tym:
- 46 zielonych kart sprzętu
- 25 żółtych kart sprzętu
- 14 czerwonych kart sprzętu
- 13 niebieskich kart sprzętu, w tym 1 niebieska karta pojazdu
- 12 kart pojazdów
6 kości 10-ściennych
5 plastikowych podstawek
Recenzje i dodatkowe informacje
Strona gry w serwisie BoardGameGeek
Wideorecenzja w serwisie GameTroll TV
Recenzja w serwisie For2players
Recenzja w serwisie Radioaktywne recenzje
Recenzja przedpremierowa w serwisie Poltergeist